Cash point - reduction - couponing - in-store promotion

In-store Couponing

De belgen zijn Europees kampioen in het gebruik van kortingsbonnen

In 2016 bespaarden consumenten meer dan 120.000.000 euro!

Volgens de perceptiestudie die Listen in mei 2017 uitvoerde, zijn zowel traditionele als digitale kortingsbonnen het promotie-instrument dat het meest op prijs wordt gesteld. Een verkooppunt blijft het sterkste contactpunt tussen producten en consumenten.

ENKELE CIJFERS

Kortingsbonnen positioneren een merk op een positieve manier op een voortdurend evoluerende markt.

  • 58% van de consumenten is geobsedeerd door kortingsbonnen (promoties)
  • 60% van de consumenten zou bereid zijn te veranderen van merk omwille van een kortingsbon (brand-switching)
  • 53% van de consumenten associeert een merk dat kortingsbonnen aanbiedt met een merk dat zijn klanten beloont

Kortingsbonnen zijn een noodzakelijk instrument om doelstellingen zoals verkoopstijging, klantenwerving, klantentrouw en brand-switching te bereiken.